Cesta neustáleho vývoja
Začiatky
Zakladateľ spoločnosti Ugolini, Mario Ugolini, sa narodil v Rimini 27. augusta 1912, no vo veku 5 rokov sa s rodinou presťahoval do Milána. Tu sa ako mladý muž naučil opravovať prvé domáce chladničky, ktoré práve dorazili na taliansky trh. Bol vášnivým samoukom-vynálezcom a svoju vynaliezavosť aplikoval na tvorbu mnohých prototypov.
Po strašných rokoch vojny sa aktivity začali zotavovať v roku 1946, kedy Mario Ugolini začal svoje podnikateľské aktivity. V šesťdesiatych rokoch sa podnikavý Ugolini neuspokojil len s „opravami“, ale mal silnú snahu začať so skutočnou priemyselnou výrobou.
Mario Ugolini, ktorý sa zaujímal o cestovanie a iné kultúry, pochopil výhody vytvorenia „chladičov nápojov“, ktoré videl v Spojených štátoch. Vytvoril prototyp, predstavil ho vo finálnej podobe na Medzinárodnom veľtrhu v Miláne v roku 1966 a okamžite získal objednávku na 100 strojov.
Jeho intuícia navrhnúť najmenšiu chladničku na svete viedla k veľkému budúcemu úspechu.
Nový podnikateľský zámer
Na začiatku 70. rokov 20. storočia spojili sily Giancarlo a Umberto Ugolini, synovia Maria, aby premenili rodinnú firmu na svetového lídra v tomto sektore.
Progresívny prístup, poháňaný vytváraním nových trhov a prelomovými nápadmi, transformoval spoločnosť na taliansky priemyselný gigant a žiarivý príklad excelentnosti Made in Italy.
Predaj chladičov nápojov naberal na obrátkach. V roku 1974 sa začala výroba strojov na ľadovú triešť. Koncom 70. rokov 20. storočia začala vo veľkom rozsahu penetrácia zahraničných trhov.
Ugolini vo svete
V roku 1980 bol Ugolini oficiálnym dodávateľom Moskovskej olympiády. V roku 1981 bol stroj na ľadovú triešť predstavený v Spojených štátoch. Len za niekoľko rokov sa trh, ktorý poskytol Mariovi Ugolinimu inšpiráciu pre jeho víťaznú myšlienku, stal pódiom pre nespochybniteľný úspech stroja na ľadovú triešť. Tiež v roku 1981 spoločnosť po prvý raz odoslala 40-stopový kontajner plný strojov do Číny. Cesta bola teraz jasne stanovená a v krátkom čase sa Ugolini rozšírila do 122 krajín po celom svete.
Viac než len studené nápoje
V roku 1991 nastala v technicko-výrobnom systéme spoločnosti malá revolúcia: uvedenie produktového radu HT. Popri aktualizovanom vzhľade chladičov nápojov zahŕňal aj stroj na ľadovú triešť, ktorý predstavoval pre daný sektor inováciu.
Počas tohto obdobia bolo postavené aj prvé výrobné zariadenie mimo Talianska, a to v Brazílii. Rodina produktov Ugolini rástla.
V roku 1997, na základe spätnej väzby z trhu, Ugolini predstavil svoj revolučný systém magnetického prevodu pre stroje na ľadovú triešť, ktorý sa stal jedným z kľúčov k úspechu spoločnosti na tomto dôležitom trhu.
Nové modely
V roku 2000 nastavil nový rad Delice na horúcu čokoládu nové štandardy z hľadiska estetiky a funkčnosti.
Počas tohto obdobia sa sortiment Ugolini rozšíril o: model Giant, najväčšie „vizuálne“ profesionálne zariadenie na svete; novú rodinu chladičov nápojov Arctic, s ktorou Ugolini opäť predstavil početné inovácie, všetky navrhnuté tak, aby spĺňali požiadavky trhu na všestrannosť a funkčnosť; a model Mini, s ktorým Ugolini prijal a zvládol výzvu vytvoriť najmenší stroj na ľadovú triešť na svete. Vďaka svojej všestrannosti sa tento model dokonale hodil na rozvíjajúci sa trh so studenými krémami. Bol to bezprecedentný úspech.
Spoločnosť vstúpila aj do sveta dávkovačov pre rozpustné produkty s radom M, založeným na špičkovej technológii. Po prvýkrát bolo možné diaľkovo ovládať dávkovací stroj cez telefónnu sieť GSM.
Kreativita a štýl
V roku 2009 bol zriadený nový kreatívny priestor venovaný štýlu a komunikácii. Spoločnosť pociťovala potrebu interne riadiť ako dizajn vlastných produktov — ktorý si vyžadoval čoraz špecializovanejšie zručnosti — tak aj všetky grafické aspekty, komunikáciu a eventy. Nové koncepty kreativity a štýlu znamenali nový smer a boli koordinované a riadené v prísnom súlade s firemnou identitou.
Existujúce rodiny produktov boli prepracované s profesionálnym talianskym dizajnom a početnými technologickými inováciami, čím vznikla „nová generácia“ zariadení: NG. Vytvorili sa aj nové rady — MiniGEL pre jemnú zmrzlinu (soft serve) a QuickGEL pre espresso zmrzlinu — ktoré ponúkajú nové sortimenty produktov.
Výskum a inovácie
V roku 2018 boli predstavené dva nové rady, ktoré definovali budúce smerovanie Ugolini. Rad INSTANT, pre rozpustné produkty, bol založený na estetickom dizajne, čo viedlo k rôznym možným verziám a reorganizácii vnútorných komponentov pre vyššiu účinnosť a jednoduchosť použitia. Dizajn bol potom integrovaný so systémom IoT (Internet vecí) pre efektívne diaľkové ovládanie polohy a parametrov celej siete zariadení inštalovaných po celej krajine.
ICON si plne zaslúži titul „butikový stroj“. Jeho jedinečný štýl, kompaktnosť a schopnosť spracovať malé množstvá produktu vďaka 2,8-litrovej nádobe z neho rýchlo urobili nepostrádateľné zariadenie s okamžitým úspechom.
Nové ciele
V roku 2020, po náročnom období lockdownu, sme začali odznova! Spoločnosť sa presťahovala do nového sídla, čím spojila výrobu, skladovanie a kancelárie pod jednu strechu. Spoločnosť, túžiaca vrátiť sa späť na správnu cestu v novom, najmodernejšom zariadení s rozlohou 14200 m2 po takomto bezprecedentnom období, si naďalej udržiavala svoje charakteristické nadšenie a vášeň, ktoré ju poháňajú k dosahovaniu nových cieľov a míľnikov.
Neustály vývoj
Dnes sa spoločnosť, vzhľadom na svoj obrovský úspech, rozhodla rozšíriť rodinu ICON, navrhovaním a výrobou 6-litrového ICON a ďalších nových modelov.
Našimi silnými stránkami bol vždy
rešpekt k ľudským hodnotám
a vášeň pre to, čo robíme.
Dizajn,
ktorý vytvára dojem
Architekt Federico Salin rozvíja estetický dizajn produktov Ugolini, čím vytvára trvalé hodnoty.
Po rokoch práce v automobilovom priemysle v jednom z najznámejších talianskych dizajnových centier začal profesionálnu cestu so spoločnosťou Ugolini, ktorá je jeho srdcu blízka.
Vášeň pre čistotu formy a zmysel pre detail idú ruka v ruke s prirodzeným talentom myslieť nekonvenčne, čím vytvára výnimočné produkty.
K dizajnu pristupuje nielen ako k estetickému cvičeniu, ale ako k rozvoju myšlienkového procesu riadeného premyslenými voľbami, ktorého cieľom je zanechať významný a trvalý dojem v prostredí Made in Italy.
Ako umelecký riaditeľ strieda aktivity súvisiace s produktmi s aktivitami súvisiacimi s komunikáciou a udalosťami.
Umenie dizajnu